.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیست و هشتمین سالگرد اولین استاندار شهید کشور

بیست و هشتمین مراسم سالگرد اولین استاندار مکتبی شهید کشور مهندس "علی انصاری" و معان عمرانی وی مهندس شهید "علیرضا نورانی " ظهر یکشنبه در مسجد قدس رشت برگزار شد.

به گزارش مهر ، استاندار گیلان در این مراسم ضمن اعلام اینکه اعتلای جامعه در گرو نشر فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: همه ملتها با مفاخر و قهرمانانش زندگی می‌ کنند و شهدای ما قهرمانان واقعی هستند.

روح الله قهرمانی با تأکید بر ضرورت حفظ و اشاعه آثار و فرهنگ شهدا و ایثارگران، افزود: تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن استقرار و سرافرازی ملت ایران است.

وی عنوان کرد: امروز با توجه به هجمه‌ های فرهنگی دشمنان علیه فرهنگ ایثار و شهادت انتقال ارزشهای انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس به نسلهای جوان امری ضروری و اجتناب ‌ناپذیراست.

استاندار گیلان همچنین به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: آسیب‌ رسانی به امنیت و قانون کشور با اغتشاشاتی که در پس پرده آن دشمنان اسلام و نظام طرح ‌ریزی واقعی آن را به عهده دارند، کاری عبث و بیهوده است.

قهرمانی با بیان اینکه عده‌ ای فرصت‌ طلب با تحریک دشمنان انقلاب می‌خواستند شیرینی حماسه عظیم 22 خرداد را به تلخی بکشانند، ادامه داد: بار دیگر مقام معظم رهبری با حضوری شجاعانه و تدابیری آگاهانه دست دشمنان را از به هم زدن نظم جامعه کوتاه کرده و بیداری ملت ایران را یاد ‌آور شدند.

شهید مهندس " علی انصاری " در سال 1323 در یک خانواده مذهبی متولد شد و پس از گذراندن سوم دبیرستان در شهرستان رودسر برای ادامه تحصیل به تهران آمده و در دبیرستان نظام به تحصیل ادامه داد ولی در خرداد سال 42 از دبیرستان نظام اخراج شد.

در همان سال در رشته اقتصاد دانشگاه تهران در کنکور پذیرفته شد. پس از یکسال مجددا به دلیل نبوغ خاصی که در ریاضی داشت در رشته ریاضی دانشگاه تهران قبول شد.

شهید انصاری در سال سوم تحصیل ازدواج کرد. در دوران تحصیل چندین بار بازداشت شد و به زندان رفت پس از انجام تحصیلات دوره کارشناسی در فوق لیسانس شرکت و قبول شد ولی ساواک از ادامه تحصیل وی ممانعت کرد.

بعد از ممانعت ساواک بنا به وصیت پدرش که در وی نبوغ خاصی را مشاهده کرده بود برای ادامه تحصیل با اسم مستعار از ایران خارج و به آمریکا رفت.

در آمریکا تحصیلات خود را در دو رشته صنایع و ریاضی به طور همزمان دنبال کرد در همان زمان در دانشگاه نیز تدریس می کرد که پس از دو ترم تدریس به جرم تبلیغ در هنگام تحصیل از تدریس در کلیه دانشگاههای آمریکا منع شد.

در مدت حضور درآمریکا دبیر انتشارات انجمن اسلامی بود و در زمینه انتشار کتب با روحانیون مبارز رابطه بسیار نزدیکی داشت در طول مدت حضور در آمریکا برای سخنرانی به اکثر نقاط آمریکا سفر کرد و به دلیل دوستی نزدیکی که با شهید چمران داشت چندین بار به لبنان نیز سفر کرد. وی مسئولیت برگزاری مجالس و تظاهرات را هم در آمریکا عهده دار بود.

در سال 57 در حالیکه کارهای رساله دکتری خود را انجام می داد به ایران برگشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس به استانداری گیلان منصوب شد. در ضمن عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان و رئیس دانشکده فنی گیلان هم بود.

مهندس شهید "علیرضا نورانی " نیز در بیست و یکم تیر ماه سال هزار و سیصد و بیست و هشت، در خانواده ای مذهبی و متعهد در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود.

این شهید بزرگواردوران مقاطع تحصیلی دبستان تا دبیرستان را در شهرستان لنگرود اقامت داشت. سپس برای ادامه تحصیلات دانشگاهی رهسپار تهران شد و از دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی معماری فارغ التحصیل شد و در سال 1350 با دختری متدینه ازدواج کرد.

در اواخر حکومت پهلوی به خدمت اداره آموزش و پرورش مشغول شد. اما حاضر به پذیرش پستهای دولتی نشد و در انستیتوی جردن تهران مشغول به تدریس شد.

در اوایل انقلاب به سمت ریاست انستیتو تکنولوژی لویزان تهران برگزیده شد و در مدت زمان کوتاهی که در این مسئولیت بود جذب ستاد انقلاب فرهنگی شد و تغییر کتابهای درسی بر عهده ایشان گذاشته شد.

شهید نورانی در ابتدای سال 1360 به عنوان معاونت استانداری گیلان منصوب شد و هماره لیاقت و کارآمدی و اخلاص ، خویش را ثابت کرد.

نورانی در سال 1360 ساعت هفت بامداد پانزدهم تیر ماه که مصادف با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان بود در حالیکه به همراه دوست و یار وفادار خویش شهید مهندس علی انصاری (استاندار گیلان) در خیابان لاکانی رشت عازم محل خدمت در استانداری بودند توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.